Соціально-психологічна допомога

Враховуючи нозологію підлітків нашої школи основним завданням психологічної служби є супровід дитини протягом її шкільного навчання, що дає можливість впровадити шкільну психологічну діяльність у навчально-виховну педагогічну систему. Робота психолога з дітьми з особливими потребами охоплює низку проблем:
·        низька самооцінка, невпевненість у собі;
·        тривожність, наявність страхів;
·        труднощі процесу комунікації;
·        нестабільність психоемоційного стану;
·        розбалансування саморегуляції;
·        дезадаптація;
·        почуття залежності від оточуючих;
·        почуття безнадійності, приреченості та ін.
         
          Індивідуальні корекційно-розвивальні заняття проводяться індивідуально з дитиною і являють собою сукупність технік та вправ, які спрямовані на корекцію поведінки та особистості дитини. Для  відреагування емоцій, зниження тривожності, агресивності, імпульсивності учнів, подолання страхів, підвищення самооцінки психологічна корекція використовується. засобами арт-терапії.

Вправи корекційно-розвивального заняття
Заняття 1 «Наші страхи».
Можна проводити в групі 4-6 чоловік, а токож адаптувати для індивідуальної роботи.
 Мета: Стимулювання афективної сфери дитини, підвищення психічного тонусу дитини.
Обладнання: магнітофон, спокійна музика, фарби, альбомні листи, великий аркуш паперу, подушка.
1.                  Вступна частина. Психологічний настрій.
Ритуал привітання: Вправа «Вітаю всіх!». 
Мета: після знайомства ввести ритуал вітання.
Хід вправи: Діти стають у коло, єднають по черзі праві руки – кладуть одна на одну, називаючи своє ім’я. Коли всі покладуть свої руки, хором промовляють «Вітаю всіх!» Після знайомства і привітання всі домовляються про те, що ця вправа стає ритуалом привітання, тобто виконуватися буде на початку кожного заняття.
Вправа «Відчуй моє тепло».
 Мета: створення налаштування на спільну діяльність.
Хід вправи: «Візьміть один одного за руки, закрийте очі, тепер кожен з вас спробує передати тепло своєї душі іншій людині по колу».

2.                  Основна частина.
Вправа" Паросточок під сонцем" (виконується під музику).
Мета: Зняття надмірної напруги, координація рухів, позитивний емоційний стан.
Хід вправи: Діти перетворюються на маленький паросточок (згортаються в клубочок, охоплюють коліна руками, притискають голову до грудей) все частіше пригріває сонечко і паросточок починає рости і тягнутися до сонечка.
Вправа "Розкажи свій страх".
Мета: Позбавлення страху через розповідь вголос та через матеріалізацію страху через малюнок.
Хід вправи: Ведучий  розповідає дітям про свої власні страхи, тим самим показуючи, що страх- нормальне людське почуття і його не треба соромитися. Потім діти самі розповідають чого вони боялися коли були маленькими.
Малювання на тему: "Чого я боявся, коли був маленьким" Діти малюють свої страхи , не показуючи нікому. Потім їм пропонується порвати свої «страхи» на малесенькі шматочки і викинути на смітник або змити водою у туалетній кімнаті.
3. Заключна частина Релаксаційна вправа «Лісова казка» на фоні релаксаційної музики «Звуки лісу».Влаштовуйтесь зручніше. Закрийте очі. Прислухайтеся до звуків природи, співу птахів. Дихайте спокійно і рівно. Дамо нашим ручкам і ніжкам відпочити, витягнемо і розслабимо їх. Прислухайтеся до свого дихання. Дихання рівне і спокійне. Дозвольте всьому тілу трошки розслабитися і відпочити. Ви відпочиваєте на лісовій галявині. Навкруги все тихо і спокійно. Ви дихаєте легко і вільно. Ви занурилися у глибокий чарівний сон. Вії опускаються, очі закриваються. Ми спокійно відпочиваємо, сном чарівним засинаємо. Рученята відпочивають, ніжки теж відпочивають, засинають. Дихається рівно, легко,глибоко. Ми спокійно засинаємо, сном чарівним засинаємо. Добре нам відпочивати, та тепер пора вставати. Потягнулися, посміхнулися, оченята відкриваються, діточки піднімаються.
Ритуал прощання: Вправа «Посмішка».Учасники групи домовляються про те, що прощатися вони весь час будуть однаково.
Мета: Уміння усвідомити власні емоції і подарувати їх оточуючим.
Хід вправи: Посміхніться сусіду справа, посміхніться сусіду зліва, а тепер закрийте очі і посміхніться самому собі.
Вправа «До побачення!».
Мета: підтримка задоволення від зустрічі, створення позитивного настрою  на подальшу роботу.
Хід вправи: діти встають в коло і складають долоні стовпчиком оду на одну, коли всі склали, всі стискають долоні в кулак і промовляють «До побачення!» 
       



Одним з провідних напрямків у роботі практичного психолога є робота з батьками «особливої» дитини. Батьки мають бути залучені працівником психологічної служби до організації корекційно-виховного процесу. Потрібно знайомити батьків з прийомами реагування на особливості поведінки як їх дитини, так і її однолітків. Головне завдання психолога  у роботі з сім’єю полягає в тому, щоб батьки з їх допомогою змогли побачити реальну перспективу розвитку своєї дитини, з′ясували можливі труднощі соціального розвитку, які виникають у певні вікові періоди, а також визначити свою роль у процесі психолого-педагогічного супроводу дитини.

 Значна частина дітей із затримкою психічного розвитку, отримавши своєчасну корекційну допомогу, засвоює програмовий матеріал і "вирівнюється" по закінченні початкової школи. Водночас, чимало учнів і в наступні роки шкільного навчання потребують особливих умов організації педагогічного процесу через значні труднощі у засвоєнні навчального матеріалу. Учень, який має подібні труднощі, потребує ретельного психолого-педагогічного вивчення для визначення оптимальних та ефективних методів навчання.

Календарний план занять
з «Соціально – побутовому орієнтуванню»
інклюзивного 1 класу КЗШ № 31


Календарний план занять
з «Соціально – побутовому орієнтуванню»
інклюзивного 2 класу КЗШ № 31

Календарний план занять
з «Соціально – побутовому орієнтуванню»
інклюзивного 4 класу КЗШ № 31

Календарний план занять
з «Соціально – побутовому орієнтуванню»
інклюзивного 5 класу КЗШ № 31


Урок з основ здоров’я 
з інклюзивним навчанням 
у 2 класі


Урок з основ здоров’я 
з інклюзивним навчанням 
у 4 класі




Комментариев нет:

Отправить комментарий